dimarts, 9 de novembre del 2021

El dia a dia a l'aula

 

Els infants de l'aula de 5 anys ja porten uns dies junts i familiaritzant-se amb totes les dinàmiques que es creen a la classe, compartim moltes estones, moments de joc, de rialles i d'aprenentatges.

 

Us expliquem una miqueta que fem i com ens organitzem.

Entrada relaxada

El fet de que hagi un temps d'entrada tranquil comporta que els infants tinguin un moment de retrobament, arriben es saluden, xerren i fan alguna activitat tranquil·la com dibuixar, mirar contes, fer trencaclosques...Les mestres podem saludar als infants un per un i acollir-los de manera personalitzada. 

Busquen el seu nom i el col·loquen al panell, senyal que han vingut a l'escola. 






La conversa

Una part molt important de les nostres rutines és la conversa, aquesta sorgeix de manera espontània,  a vegades dirigida amb un tema en concret o a partir d'un conte.

Les converses les fem a l'hora per explicar que farem , després del pati per relaxar-nos i tornar una mica a la calma i preparar-nos per anar a dinar i a la tarda quan ens tornem a trobar.

A la conversa no només donem importància a l'expressió oral dels infants sinó també a l'escolta, a una escolta atenta i respectuosa.

Cada vegada els infants de l'aula són més capaços d'estar una estona conversant, de seguir el fil i de respondre de manera adequada a les aportacions dels seus companys.


Els microespais

Els microespais són propostes que es troben els infants a l'aula i poden ser d'experimentació, de construccions, d'art, lingüístiques i matemàtiques. A vegades són propostes lliures on els infants tenen els materials i poden interactuar amb ells de la manera que creguin convenient, unes altres vegades es troben amb propostes relacionades amb els projectes o petites investigacions  que estem parlant a l'aula o de més dirigides amb objectius concrets.

Els infants van triant les propostes que volen fer al llarg de la setmana o durant  temps que estiguin preparades. 

Sovint els infants volen repetir propostes que ja coneixen així que les deixem a la classe al seu abast.









Els racons de llengua i de matemàtiques

Una vegada per setmana els infants fan un matí de racons de llengua i un altre de racons de matemàtiques. En aquests racons els nens i nenes realitzen propostes més sistemàtiques i dirigides dels dos àmbits. Són de lliure elecció però les han de fer totes, quan s'acaba la ronda proposem de noves. 

Als racons procurem que les activitats siguin diverses i motivadores i puguin fer referència a tot el currículum d'educació infantil 



 




Els petits projectes

A partir d'allò més quotidià intentem construir tots plegats coneixements i aprenentatges, pot ser una notícia, una anècdota o un fet que expliqui algun infant.

Els nostres petits projectes ens poden durar setmanes  o simplement uns pocs dies i potser comencem parlant d'alguna cosa en concret i la conversa o les activitats ens porten a un altre completament diferent. 

Amb els petits projectes intentem seguir el fil dels interessos dels infants sense que el objectiu sigui aprendre molts conceptes teòrics sobre el tema sinó que comencin a formular  hipòtesis, a contrastar idees, a buscar maneres de provar les seves teories, a crear en equip, etc.



Els contes

Els contes són part important del dia a dia a l'aula. Creiem que aquests tenen una gran repercussió en l'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura a més de connectar directament amb les emocions dels infants. Intentem que els contes siguin molt diversos des dels més clàssics als àlbums il·lustrats. És a partir dels contes quan parlem de les emocions i dels sentiments no com una cosa aliena a ells mateixos sinó a l'hora de relacionar-ho amb els personatges  que apareixen i aprofitant la Conversa de la que ja hem parlat.




 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ACTIVITATS DEL 3R TRIMESTRE

HEM ACABAT 2N!!!! i aquest tercer trimestre ha esta intens; amb moltes coses per tancar, moltes activitats per fer i comiats emotius: hort :...